måndag 5 oktober 2015

Spruta, rentvätt och Rörost



Vad skönt det är med nytvättat. Den svaga doften av sköljmedel gör nästan så att dammråttorna inte märks av. Nästan. Får se om jag får ork till att ta snabeldragaren på en vals sedan.

Haft migrän till o från sedan i...torsdags. Den har liksom inte blivit så där jättesvår, så därför har jag bara stått ut. Men i natt vaknade jag ett flertal gånger och hade så ont att jag mådde illa. Så det fick bli en Imigran-spruta. Sen när jag sovit en stund till, så hade det inte släppt riktigt. Så jag blev hemma från pluggandet i dag. Får sätta mig en stund senare med det.



Nu är jag stel i nacken, lomhörd och darrig. Och trött. Jättekul. Men migränvärken är i alla fall borta. Det blir nåt konstigt med mig när jag blir av med en sån här "flerdagars-migrän"; jag får en slags överskottsenergi. Fast egentligen tror jag att det sitter mest i mitt huvud (psyket) att jag ska ta igen allt jag missat de onda dagarna och måste passa på innan skiten kommer tillbaka igen.

Ungefär som vi svenskar blir när sommaren äntligen kommer. DÅ måste man passa på och ta igen och...

Det bästa vore nog att sitta i en lässtol eller ta en stilla ridtur. Bara vara, dagen då migränen släppt. Men det är ju så lätt att säga en sak och så gör man en annan.



Tänkte på en sak igår kväll. En sak som jag är jättedålig på. Och skulle vilja bli bättre på; Rutiner. Alltså på ett jobb, eller i stallet, så följer jag rutiner till punkt och pricka. Men hemma... så dålig på det. Önskar att jag fick till en rutin med 1 timmes hundpromenad på morgonen, äta var 3:e timme, alltid te-fika med dottern på kvällen (för att prata om dagen osv). Men näe då. Jag kan inte helt och fullt skylla på migränen. Men mycket är det som gör att den sätter pinne i hjulet.

Och sedan så tror jag att det blir som en slags reaktion (frihetstänkande) på alla de måsten och krav som jag har på mig. Så när jag KAN, så gör jag så lite som möjligt.

Mycket med det där. Men te-stunden ska jag i alla fall införa.

Får se om jag piggnar på mig mot kvällen och knåpar ihop ett till blogginlägg. Nu ska jag röra i min rörost, som jag håller på att koka. Jämtländsk delikatess. Jag kokar egen (laktosfri) för att det är så grymt gott. Det tar några timar, men en sån här dag är det alldeles lagom.

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar