torsdag 24 september 2015

Klant



Vilken klant man är. Eller "man"; JAG. Tyckte ju att psykiatriraporten gick SÅ bra. Kände mig nästan klar, redan i förrgår. Men så igår fick jag upplysningen om att de tre vetenskapliga artiklarna jag tagit med (letat, översatt från engelsk och förkortat till egna ord) var minimum. Siktar man på ett A eller B i betyg, så ska det vara fler artiklar med.

Eftersom jag tidigare har läst endast "kriterierna" för godkänd på uppgiften, så är jag inte van att sikta så högt som ett B. Eller A. A på universitetsnivå är inte så lätt att få. Man ska vara glad för ett E. Men när jag nu har fått C på flertalet uppgifter, så vore det kul att kanske kanske få ett B.

Vet inte vart optimismen kommer ifrån, helt plötsligt. Åldern kanske?

I alla fall så fick jag eld i röven och satt halva natten och letade fler artiklar. Översatte och kortade ner. Trodde sedan att det var 23.55 i dag som man skulle lämna in rapporten. Så jag har suttit idag och filat och filat. Men det är i morgon 23.55...

Jaja. Ska sova på saken och läsa igenom i morgon en sista gång. SEN lämna in den.

Rullade in säsongens första höbal till hästarna idag. Höst. Visst har de gräs kvar i hagen, men gamla hästen behöver stödfodras och det är bra att vänja magarna lite. Efteråt tog vi en liten biltur och tjuvkikade på huset/gården som vi ska på visning av på Lördag. Vi kollade endast utvändigt. Och det ÄR mycket att göra där. Förmodligen blir man aldrig helt "klar", helst inte md den budget man har. Är man miljonär så har man ju råd att kosta på. Men för en annan så får man väl måla ett rum/år och så. Men färg från Rusta.

Nä. Nu ska jag kolla efter en höst/vinterjacka på nätet. Det behövs ju nu. Mysa ner mig i soffan och njuta av en migränfri kväll.

Kramisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar