lördag 12 september 2015

Vardagslycka och slappa



Lördag... Seg i huvudet. Dels efter att ha gjort klar en skoluppgift i Torsdags, dels för att ena hästen varit lite halt (nu bra) och sedan för den uppståndelse det kan bli när man i sociala medier (Facebook/Blogg) säger vad man tycker och tänker.

Jag är glad över att jag är i ett sådant skick (fysiskt/psykiskt) att jag kan slitas lite på nu. Att jag ömsar mitt skinn på näsan, så att det blir lite tjockare. Vässar armbågarna lite. Sträcker på mig och vågar se människor i ögonen, fastän jag känner att deras pupiller drar ihop sig. De gör faktiskt det, pupillerna. Drar ihop sig om man tittar på någon/något man inte riktigt gillar till 100%...

Nåja. Idag har jag verkligen haft en slappardag. Sov länge, tittat på dåliga filmer, sett en serie om antidepressiv medicin, snaskat naturgodis, tagit en tupplur, kärleks-sms:at med sambon, varit ute med doggarna. Slöat. Blivit vardagslycklig hela 2 (!) gånger, varav en var när jag trodde i 6 timmar att toapappret var slut och hittade 2 rullar gömda under ett par byxor! Den andra lyckan var när jag druckit vatten i tro att det var den enda drycken hemma och hittar 2 st laktosfria tetror mjölk i kylen!



Nu håller jag på att koka två majskolvar som ska intas med lite smör och vitlökssalt. Mm. Orkar inte laga någon riktig middag när jag är ensam hemma. Så dessa ska intas till någon dokumentär om Bin Ladin på National Geographic. Fast jag tror att jag byter kanal. Han är så uttjatad, den mannen. Fy. Behöver få tänka på nåt annat. Kanske kollar någon skräckis istället. Det har visst kommit ut nån om demonen "Lillith". Kanske är nåt?

Nattinatti! Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar