måndag 14 september 2015

Sjukstuga

Vart tar tiden vägen?! Redan halva September som gått. Fast jag tycker det känns som om det varit höst i flera månader, med den kalla o regniga sommaren vi har haft. Nog om vädret.

I morse vaknade jag av en dunkande migrän i hela höger sida. Hjärtslagen kändes i ögat och jag hörde hjärtat inne i huvudet. Ena ögat hängde -som det börjat göra på mig nu när jag har migrän. Så jag beslutade att hoppa över föreläsningarna på skolan idag, även om det kändes surt.

När jag skulle väcka dottern 2 timmar senare, mådde hon illa och var blek som en mjölpåse. Hon hade ont i magen och såg inte alls kry ut. Så hon fick också vara hemma. Efter några timmar så började det att blåssa upp utslag på hennes armar och bål. Kliande utslag. Och afte. Fulla munnen, stackarn. Så det vet det tusan hur det blir i morgon.

Migränen har i alla fall lugnat sig. Jag känner fortfarande av en pirrande känsla i höger hjärnhalva, men smärtan har lugnat sig.

Har suttit nån timme med en skoluppgift som ska bli klar nu i September. Individuell rapport om omvårdnadsteorier i och med någon händelse jag varit med om inom praktik/arbete. Lite klurigt det där med omvårdnadsteorier och en hl bok ska läsas igenom om olika teorier och så ska jag välja ut en av dem att använda i min rapport.

Nu blir det Apoteket.

Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar