torsdag 17 september 2015

Ösregn o plugg



Undra hur mycket regn det har kommit idag? Det är först nu som man hör om någon går utanför, förut hördes inget annat än ösregn. Ganska skönt väder. Men på nåt jäkla vis så har migränen ändå hittat igen mig, även om det varken är åsktryck, kallblåst eller solsken.

Suttit med skoluppgiften i 4-5 timmar idag. 6 timmar igår. Det är en vecka kvar tills den ska lämnas in, men det är så "kul" att sitta och leta, skriva och knåpa ihop en rapport. Jag ses säkert som knäpp för det, men den risken tar jag. Jag har blivit något som jag aldrig trodde att jag skulle bli; Plugghäst. Det är så kul när man märker att hjärnan faktiskt tar till sig information. Dessutom nyttig sådan. Denna gång om psykiatrisk tvångsvård. Intressant. Skrämmande. Mångnyanserat.



Nä, nu ska jag stänga ner datorn en stund. Får så jäkla ont i ryggen att sitta i den här pinnstolen länge. Men det bästa är ju att sitta här, vid skrivbordet. För alla böcker, skrivaren osv finns ju här. Så slipper man släpa runt allt i hela lägenheten.

Tv:n blir det nog nu. Någon mer än jag som sett att nyheterna vinklas och handlar om flyktingar,, invandrare och nykomna -HELA TIDEN! Så jag slår vad om att det vinklas på ett sätt i kvällens nyheter, att regnet har orsakat massor med problem för just dem. Inte för de svenskar som får översvämning i källaren, vattenplaning i trafiken, uteliggare som blir dyngsura osv. Vi får se.

Kramisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar